Skip to content
Sök

Boka plats knatte- och sommarläger

ALLMÄNT INFÖR BOKNINGEN

Det är vanligt med högt tryck på bokningen vid lägersläpp, och platserna bokas ofta upp på bara några minuter. För att öka dina chanser rekommenderar vi att du är redo kl. 09.00 lördag den 1 februari. Förbered dig genom att:

  • Testa att logga in på bokningssidan i förväg.
  • Kontrollera att alla deltagare du vill boka plats för är registrerade i systemet.

Länk till bokningssidan finns längst ned på denna sida.

Observera att engångskoden som genereras vid inloggning kan hamna i skräpposten.

PS. Ska du anmäla två eller fler barn till Ängsholmens läger? Boka antingen en i taget eller använd två olika datorer/webbläsare (det går bra att vara inloggad på samma konto på flera enheter samtidigt).

DELTAGARFÖRTUR

Du som deltagit i Ängsholmens sommarläger eller knatteläger 2023 och/eller 2024 får förtur till lägersläppet 2025. Det betyder att du kan boka plats ett dygn innan bokningen öppnar för alla. 

Så fungerar förturen
Bokningen sker i två steg:

  • Fredag 31 januari kl. 07.00: Anmälan öppnar för dig som har förtur.
  • Lördag 1 februari kl. 09.00: Anmälan öppnar för alla.

Så här använder du förturen

  1. Logga in på bokningssidan med mejladressen som är kopplad till ditt barns medlemskap.
  2. Boka plats som vanligt för att använda förturen.

För mer information om deltagarförturen, läs här

Obs! Om du avbokade platsen senare än fyra veckor före lägerstart och inte fick full återbetalning omfattas du också av förturen.

Har du inte fått vårt mejl om förturen?
Vi har skickat ett mejl till alla som har förtur. Om du saknar mejlet och har ett barn som ska omfattas, mejla oss på karin@angsholmen.org i god tid innan den 31 januari, så hjälper vi dig.

VIKTIGT OM KNATTELÄGRET

På knatteläger måste varje barn ha en medföljande vuxen (en vuxen kan ansvara för flera deltagare). Den medföljande vuxna räknas också som deltagare och du måste därför boka två platser, en till barnet och en till den vuxna. Bokning av plats för vuxna deltagare görs på samma sätt som för barnet.

BARN SOM SAKNAR SVENSKT PERSONNUMMER

Om du ska anmäla ett barn som saknar svenskt personnummer för första gången, kontakta vårt kansli i förväg (karin@angsholmen.org). Det går inte att lägga till nya personer utan svenskt personnummer på egen hand. Om barnet redan finns i systemet från tidigare år ska du kunna hitta det under din inloggning. Dubbelkolla gärna i god tid innan lägersläpp.

INSTRUKTIONSVIDEO BOKNING

RESERVLISTORNA

Om lägret är fullbokat kan du skriva upp ditt barn på en reservlista. Platser på reservlistorna bokas på samma sätt som ordinarie platser, men varje reservlista har sin egen grupp i bokningssystemet.

OBS! Var noga med att boka rätt reservlista – det finns två reservlistor per period, en för tjejer och en för killar.

BETALNING OCH FAKTURERING

Avgiften för lägret betalas inte direkt vid bokning. Hela avgiften faktureras separat efter att bokningen är genomförd. Om du vill dela upp fakturan i flera delbetalningar bokar du din plats som vanligt och hör sedan av dig till Karin Danelius, verksamhetsutvecklare, på karin@angsholmen.org.

Viktig information för betalning av period 2 och period 4:
Observera att fakturor över 10 000 kr endast kan betalas med Swish, vilket innebär att vissa kan behöva höja sin beloppsgräns via sin bank innan betalning. Om ni inte har möjlighet att betala med Swish, kontakta karin@angsholmen.org så hjälper vi er vidare.

MEDLEMSAVGIFT

Alla som deltar i vår lägerverksamhet måste vara medlemmar i KFUM Ängsholmen. Medlemsavgiften är 50 kr och inkluderas i lägerpriset, vilket betyder att medlemskapet tecknas automatiskt vid bokning och gäller ett kalenderår. Du kan välja att betala ett högre belopp om du vill stötta vår verksamhet ytterligare.

Under 2025 går alla utökade medlemsavgifter oavkortat till projektet Fixa Flottan, där vi rustar upp våra båtar för framtida verksamhet.

För varje extra 50 kronor du väljer att lägga till på medlemsavgiften får du dessutom en lott i vårt medlemslotteri. Efter sommaren dras fyra lyckliga vinnare som får äran att döpa och designa varsin kanot och på så sätt lämna ett bestående avtryck på Ängsholmen! 

Läs mer om Fixa Flottan här.

AVBOKNING

Läs våra avbokningsregler noggrant innan du bokar en plats. De anger hur stor del av avgiften som återbetalas beroende på när avbokning sker.

Observera att du kommer debiteras för bokningsavgiften även om du avbokar innan du hunnit betala fakturan.

Avbokningsreglerna finns HÄR

ORDNINGSREGLER

Våra ordningsregler gäller alla som deltar i våra läger. Du som vårdnadshavare ansvarar för att både du och deltagaren är införstådda med dessa.

Ordningsreglerna hittar ni HÄR

SYSKONFÖRTUR

Vi har ett begränsat antal platser reserverade för syskonförtur, vilket är tänkt som en hjälp för ensamstående vårdnadshavare. Mer information om syskonförtur och ansökningsprocessen hittar du HÄR

REDUCERAD AVGIFT OCH FRIPLATSER

KFUM Ängsholmen strävar efter att göra våra läger tillgängliga för alla och söker därför varje år fondmedel för att kunna erbjuda reducerade avgifter och friplatser för familjer som har svårt att täcka kostnaderna. Hur stor del av avgiften man kan ansöka om reducering för baseras på hushållets inkomst.

Om du vill ansöka om reducerad avgift gör du så här:

  1. Boka en plats som vanligt – gå igenom bokningsprocessen för att säkra en plats på lägret för ditt barn.
  2. Skicka in din ansökan om reducerad avgift –  När vi har mottagit din ansökan kan du vänta med att betala fakturan tills du fått besked om eventuell reducering.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så fort som möjligt för att vi ska hinna behandla den i god tid. Besked om reducerad avgift eller friplats ges vanligtvis i april och senast i maj.

För mer information och för att skicka in din ansökan om reducerad avgift, klicka HÄR

 

BOKNINGSSIDA

Bokningssidan hittar du HÄR

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Är du nyfiken på hur vi hanterar dina personuppgifter? Här nedan hittar du vår integritetspolicy.

Skulle du ha några frågor är du välkommen att kontakta vårt kansli på 08-684 507 50 eller kansliet@angsholmen.org